هانسی فلیک اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی گوهری خیال بازگشت ندارد بونجاح در لیگ عربستان ۱۱ پرسپولیس برای بازی با استقلال مشخص شدند پیشکسوت داوری درگذشت پیشکسوتان خواهان اوسمار شدند استقلال فقط با ۶۰۰ تماشاگر در قائمشهر| شب سخت در ورزشگاه وطنی تمام بدهی‌های استقلال تعیین تکلیف شد| کسب مجوز حرفه‌ای آبی‌ها یحیی گل‌محمدی همچنان از پرسپولیس طلبکار بازارگرمی به سبک رضاییان و احمدزاده ستاره پرسپولیس همچنان سهمیه است؟ سرلک در راه بازگشت به پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی استقلال تهران و نساجی| آغاز ۳ فینال نکونام تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال| ادامه کورس با استقلال بهترین بازیکن والیبال ایران در روز شکست که بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و صربستان در لیگ ملت‌های والیبال(۳ خرداد ۱۴۰۳)|گام اول با شکست اولین خرید تراکتور از پرسپولیس عدم اعتماد اوسمار به جوانان پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرلورکوزن و آتلانتا| پایان تلخ ژابی
سرخط خبرها

برندگان و بازندگان سوپرجام

  • کد خبر: ۱۷۸۲۵۳
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
برندگان و بازندگان سوپرجام
نگاهی به چهره‌های درخشان و ستاره‌های ناکام نخستین فینال جزیره که فصل پرهیجانی را در پیش دارند.

چند روز پیش از شروع رسمی فصل جدید لیگ‌برتر جزیره، آرسنال توانست در کامیونیتی‌شیلد یا همان سوپرجام فوتبال انگلیس، برنده جام‌های سه‌گانه فصل گذشته را شکست دهد و پیامی به دیگرمدعیان این فصل بفرستد. توپچی‌ها پس از تساوی ۱ بر ۱ در نود دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۱ پیروز شدند و آرتتا و بازیکنانش توانستند پیش از فصل جدید، بر ناکامی‌شان در هفته‌های پایانی پارسال و ازدست‌دادن قهرمانی لیگ‌برتر مرهمی بگذارند.

به احتمال فراوان این دو تیم بازهم در فصل جدید مدعیان اصلی قهرمانی در انگلیس خواهند بود و این دیدار می‌تواند کمی از نقاط ضعف و قوت آن‌ها را در رقابت طولانی لیگ جزیره نمایان کند. نخستین جام انگلیس در بین بازیکنان، برنده‌ها و بازنده‌هایی داشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سنگربان توپچی‌ها، مرد اول فینال

بی‌شک در بین بازیکنان آرسنال، آرون رمزدیل را باید مهم‌ترین برنده سوپرجام لقب داد. در هفته‌های گذشته به نظر می‌رسید روز‌های رمزدیل به‌عنوان دروازه‌بان شماره‌یک آرسنال ممکن است به شماره بیفتد. توپچی‌ها مشتاق هستند تا قراردادی را برای جذب دیوید رایا از برنتفورد منعقد کنند تا رقیبی برای دروازه‌بان تیمشان داشته باشند. با این حال، در جریان رویارویی با مهاجمان قدرتمند سیتی، ملی‌پوش انگلیسی با سه واکنش عالی ثابت کرد که برنده این بازی است.

او در ۱۰ دقیقه پایانی بازی و درحالی‌که تیمش ۱ بر ۰ عقب بود، توانست ضربه فیل فودن را مهار کند و آرسنالی‌ها را در بازی نگه دارد. پس از آن هم موفق شد ضربه خطرناک رودری را دفع کند و به تیمش شانس بازگشت به بازی را بدهد. رمزدیل در ضربات پنالتی توانست بازهم رودری را ناکام بگذارد و تیمش را قهرمان سوپرجام انگلیس کند.

پالمر، ستاره ناگهانی سیتیزن‌ها

در آغاز نقل‌وانتقالات تابستانی به نظر می‌رسید که کول پالمر، بازیکن بیست‌ویک‌ساله منچسترسیتی، به‌صورت قرضی این تیم را ترک خواهد کرد. این وینگر جوان در فصل گذشته فقط ۳۵۸ دقیقه در لیگ‌برتر بازی کرد و تصور می‌شد که برای کسب تجربه راهی تیم دیگری می‌شود. با این حال، جدایی ریاض محرز ممکن است تفکر پپ گواردیولا را درباره آینده او تغییر دهد.

این پدیده جوان یکی از چهره‌های درخشان سیتی در سوپرجام بود و با گلی که در جریان بازی به ثمر رساند، نشان داد که گواردیولا می‌تواند بیشتر از قبل روی مهارت‌های او حساب باز کند. او در فینال ومبلی با شلیکی زیبا از بیرون محوطه جریمه، تنهاگل تیمش در طول نود دقیقه را به ثمر رساند و خودی نشان داد؛ اتفاقی که می‌تواند سرنوشت او را در فصل آینده دستخوش تغییر کند.

هاورتز، همان گل‌نزن همیشگی

با مصدومیت گابریل ژسوس، آرتتا از خرید جدید ۶۵ میلیون‌پوندی تیمش خواست که در نوک خط حمله بازی کند، اما کای هاورتز در ترکیب توپچی‌ها هم عملکردی مشابه زمان حضورش در چلسی داشت و نتوانست در گل‌زنی موفق باشد. عملکرد کلی هاورتز ضعیف نبود، اما وقتی به‌عنوان شماره ۹ بازی می‌کنید، باید از موقعیت‌های گل‌زنی که برایتان پیش می‌آید، به بهترین شکل استفاده کنید، اما مهاجم آلمانی در این کار شکست خورد.

او دوبار در نیمه اول نتوانست موقعیت‌های تک‌به‌تک با دروازه‌بان حریف را به گل تبدیل کند. در نیمه دوم هم خسته‌تر از معمول به نظر می‌رسید و برای تیمش مؤثر عمل نکرد. با توجه به مبلغ گزافی که صرف خرید هاورتز شده است، اگر او در ادامه هم نتواند در گل‌زنی موفق ظاهر شود، بی‌شک فشار زیادی را در لیگ روی خود احساس خواهد کرد.

افول غول نروژی در بازی‌های بزرگ

ارلینگ هالند در نخستین فصل حضورش در منچسترسیتی آمار شگفت‌انگیز گل‌زنی داشت و رکورد‌های زیادی را جابه‌جا کرد، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که او در دیدار‌های بزرگ چندان موفق نبوده است. غول نروژی در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته برابر رئال‌مادرید و اینترمیلان نتوانست هیچ کمکی به سیتیزن‌ها بکند.

فینال جام‌حذفی فصل قبل برابر منچستریونایتد، دیگرمیدان بزرگی بود که هالند در آن ناکام بود و حالا سوپرجام را هم باید به دیدار‌های بزرگی که مهاجم نروژی نتوانست در آن‌ها کاری از پیش ببرد، اضافه کرد. هالند آن‌چنان نمی‌تواند به درخشش و کسب جام با تیم‌ملی کشورش دل خوش کند و اگر نتواند در عرصه باشگاهی و در بازی‌های بزرگ هم خودی نشان دهد، کارش برای کسب جوایز فردی مانند توپ طلا در سال‌های آینده بسیار سخت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->